Charge Amps styrker ekspansjonen med ny toppsjef

09/07/20

Charge Amps, ledende svensk bedrift innen ladeløsninger for elektriske kjøretøy, har utnevnt Anders Bergtoft til ny administrerende direktør. Han tiltrer stillingen 17. august og etterfølger Joakim Kedbrant, som har fungert midlertidig i samme stilling. Selskapet har nylig foretatt en rekke strategiske forsterkninger av organisasjonen, og utnevnelsen av Anders Bergtoft er et viktig skritt i den fortsatte ekspansjonen i Sverige, Norden og på de internasjonale markedene.

– Med godt designede og smarte ladeløsninger for det stadig hetere elbilmarkedet har vi vokst mellom 30-100 prosent hvert år. Vi ser en stor etterspørsel etter bærekraftige og brukervennlige ladeløsninger utenfor Sverige, og derfor kommer vi til å styrke satsingen på andre markeder. Med over 20 års internasjonal erfaring med vekst og lønnsomhet er Anders Bergtoft den rette personen til å lede selskapet og de fantastiske medarbeiderne inn i en ny ekspansjonsfase, uttaler Anders Dahl, styreleder i Charge Amps.

Charge Amps tilbyr intelligente ladeløsninger som er utviklet og produsert i Sverige. De svenske røttene har gitt selskapet unike forutsetninger for å tilby premiumprodukter som er godt tilpasset til lokale forhold, og som har avansert design, markedsledende funksjonalitet og bærekraft i fokus.

Selv om elbilmarkedet i Sverige er i en tidlig fase, er vi inne i en sterk vekst, og vi ser at hver fjerde bil som ble solgt i juni, var ladbar. Samtidig ser vi en meget sterk etterspørsel etter smarte, brukervennlige ladeløsninger som både ser bra ut og er bærekraftige. Min oppgave vil være å styrke utviklingen og posisjonen vår i Sverige samtidig som vi også ekspanderer på en rekke prioriterte markeder, sier Anders Bergtoft.

Anders Bergtoft har tidligere innehatt en rekke ledende stillinger i både digitale oppstartsbedrifter og store, markedsledende selskaper som Ericsson, Microsoft, American Express og mobiloperatøren 3. Nå kommer Anders fra et konsulentoppdrag for Ascom.

– Vi har i den siste tiden foretatt en rekke strategiske forsterkninger av organisasjonen og er nå godt rustet til å dra nytte av veksten vi ser i markedet. Charge Amps kommer til å være en aktiv drivkraft i utviklingen mot løsninger som kommer både et bærekraftig samfunn og elbilkundene til gode. Lidenskapelige grunnleggere, sterke aktører og unike løsninger som er ledende i bransjen skaper forutsetninger for at selskapet skal nå nye høyder i Sverige og på andre markeder, sier Anders Dahl, styreleder, Charge Amps.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Anders Bergtoft, tiltredende administrerende direktør, Charge Amps AB
anders.bergtoft@charge-amps.com