Charge Amps richt zich op technologische ontwikkelingen met Ingrid Nordmark als CTO

05/02/21

Ingrid Nordmark wordt de nieuwe Chief Technical Officer van Charge Amps met ingang van 1 juli. Ingrid heeft gedegen ervaring in O&O-beheer, digitalisering, bedrijfsontwikkeling, veranderingsmanagement, telecommunicatie en veel meer. Ze is daarmee de aangewezen persoon om de markt voor laadoplossingen voor elektrische auto’s, waarvan Charge Amps een van de meest progressieve spelers is, verder te ontwikkelen.

Fredrik Jonsson, de oprichter van Charge Amps, neemt de rol van Chief Technical Innovation Officer van het bedrijf voor zijn rekening, waarbij de focus ligt op toonaangevende innovatie en nieuwe ontwikkeling.

“Charge Amps heeft bij alle ontwikkeling altijd een hoog ambitie- en innovatieniveau gehad. De rekrutering van Ingrid Nordmark geeft ons de mogelijkheid om tegelijkertijd de operatieve productontwikkeling te verbeteren en het innovatietempo te verhogen,” zegt Fredrik.

Met Fredrik en Ingrid als CTIO respectievelijk CTO zullen de sterke punten van Charge Amps op het gebied van technologisch toonaangevend en gebruiksvriendelijk ontwerp zich nog verder kunnen ontwikkelen.

“Doordat ik bij meerdere levenscycli van producten betrokken ben geweest, heb ik geleerd waar de focus op moet liggen, zoals bijvoorbeeld het belang van een doordachte productarchitectuur en het constant werken met kwaliteit. Hier heeft Charge Amps al een grote voorsprong, maar ik denk dat ik kan bijdragen aan een versterking op dat gebied. Ik zie ernaar uit om mijn ervaring te kunnen gebruiken voor het uitbreiden van de werkzaamheden met een manier van werken die de ontwikkeling ondersteunt, helemaal tot aan de klant. Charge Amps heeft ongelofelijk veel expertise in-house. Er is al zoveel bereikt op het gebied van productontwikkeling in een kleine, snel ontwikkelende organisatie.

Ik zie ernaar uit om Charge Amps naar de volgende stap in haar ontwikkeling te brengen, waarbij de markt groeit en nieuwe ecosystemen worden gecreëerd. Dat in de Charge Amps-cultuur iedereen elkaar helpt en zijn/haar uiterste best wil doen, is een groot voordeel wanneer we sterk uitbreiden op het gebied van productontwikkeling om onze klanten nog meer toonaangevende functionaliteiten en producten te kunnen bieden,” zegt Ingrid.