Charge Amps förstärker teknikutveckling med Ingrid Nordmark som CTO

03/07/20

Ingrid Nordmark blir Charge Amps nya Chief Technical Officer från och med första juli.

Ingrid har gedigen erfarenhet inom FoU-ledning, digitalisering, affärsutveckling, förändringshantering, Telekommunikation och mycket mer. Hon är det naturliga tillskottet i den utveckling av marknaden för laddlösningar till elbilar där Charge Amps är en av de mest progressiva aktörerna.

Fredrik Jonsson, Charge Amps grundare, axlar rollen som företagets Chief Technical Innovation Officer med prioriterat fokus på marknadsledande innovation och nyutveckling.

”Charge Amps har alltid haft hög ambitions- och innovationsnivå i all utveckling. Genom rekryteringen av Ingrid Nordmark har vi möjlighet att både förbättra den operativa produktutvecklingen samtidigt som vi ökar innovationstakten.” Säger Fredrik.

Med Fredrik och Ingrid som CTIO samt CTO utvecklas Charge Amps styrkor inom teknikledande användaranpassad design ytterligare.

”Genom att ha varit med om flera produktlivscykler har jag lärt mig vad som är viktigast att prioritera, till exempel vikten av att ha en genomtänkt produktarkitektur och att ständigt arbeta med kvalité. Här ligger Charge Amps redan långt framme men jag tror jag kan bidra till att förstärka det området. Jag ser fram emot att få implementera min erfarenhet från att skala upp verksamhet där ett arbetssätt som stödjer utvecklingen hela vägen ut till kund. Charge Amps har otroligt mycket kompetens in-house. Man har åstadkommit mycket inom produktutveckling i en liten och snabbfotad organisation.

Jag ser fram emot att vara med och ta Charge Amps till nästa steg i utvecklingen där marknaden expanderar och nya ekosystem skapas. Charge Amps kultur där alla hjälper varandra och ständigt vill göra sitt bästa kommer vara en stor tillgång när vi expanderar kraftig inom produktutvecklingen för att kunna erbjuda våra kunder än mer ledande funktionalitet och produkter.” Säger Ingrid.

För ytterligare information kontakta:

Felicia Nygård, Communications and marketing manager